αρθρα

Δράσεις του σχολίου μας 27 Οκτωβρίου Εορτή της Σημαίας Εορτασμός της Σημαίας και Απονομή αριστείων και βραβείων Ο εορτασμός της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε φέτος με σεβασμό και συγκίνηση, αναδεικνύοντας τη σημασία της μνήμης, της ενότητας και της προσφοράς. Η εκδήλωση συνδύασε τον ιστορικό στοχασμό με τη σύγχρονη εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου, υπενθυμίζοντας πως οι αξίες του αγώνα για ελευθερία παραμένουν ζωντανές μέσα από την προσπάθεια και την πρόοδο κάθε μαθητή. Κατά τη διάρκεια της τελετής τιμήθηκαν οι μαθητές που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις, το ήθος και τη συνέπειά τους, ενώ απονεμήθηκαν έπαινοι αριστείας και βελτίωσης. Η ανάδειξη της σημαιοφόρου και των παραστατών υπήρξε κορυφαία στιγμή της ημέρας, καθώς αποτελεί πηγή έμπνευσης και ενθάρρυνσης για όλους τους μαθητές, δείχνοντας πως η προσπάθεια και η συνέπεια αναγνωρίζονται και ανταμείβονται. Η φετινή γιορτή αποτέλεσε ευκαιρία να τιμήσουμε όσους αγωνίστηκαν για τα ιδανικά της ελευθερίας και να συνδέσουμε το παρελθόν με το παρόν, μέσα από τις αξίες της αλληλεγγύης, της προσπάθειας και της πίστης στο συλλογικό καλό. Ταυτόχρονα, υπενθυμίζει σε όλους τους μαθητές ότι η εκπαίδευση δεν τελειώνει εδώ· κάθε βήμα που γίνεται με αφοσίωση και επιμονή ανοίγει δρόμους για τη συνέχιση των σπουδών και την προσωπική τους ανάπτυξη. 17 Νοέμβρη Η 17η Νοεμβρίου παραμένει για όλους μας μια ημέρα που υπενθυμίζει τη δύναμη της συλλογικής δράσης και το διαρκές αίτημα για ελευθερία και δημοκρατία. Το 1973, οι φοιτητές του Πολυτεχνείου τόλμησαν να υψώσουν τη φωνή τους ενάντια στη δικτατορία. Ανάμεσά τους και οι Μεγαρείτες αγρότες, διεκδικούσαν την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα τους και ένα μέλλον γεμάτο προοπτικές δίχως λογοκρισία. Η κινητοποίησή των φοιτητών εξελίχθηκε σε μια τριήμερη εξέγερση, με χιλιάδες ανθρώπους, νέους και ενήλικες, να ενώνουν τα χέρια και τις φωνές τους. Το σύνθημά τους –ψωμί, παιδεία, ελευθερία– παραμένει πάντα διαχρονικό και επίκαιρο. Η αντίδραση του καθεστώτος υπήρξε σκληρή. Τη νύχτα της 17ης Νοεμβρίου, τα τανκς εισέβαλαν στον χώρο του Πολυτεχνείου, σκορπίζοντας φόβο και πόνο. Πολλοί νέοι άνθρωποι τραυματίστηκαν ή έχασαν τη ζωή τους, αλλά η θυσία τους σημάδεψε την πορεία της χώρας προς την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Οι

αγώνες εκείνης της γενιάς ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα για την αλλαγή του καθεστώτος και μας θυμίζουν ότι η ελευθερία δεν είναι ποτέ δεδομένη κατακτάται και υπερασπίζεται καθημερινά. Η σημερινή εκδήλωση, μέσα από τα τραγούδια, τα ποιήματα των μαθητών και τις ιστορικές αναδρομές σε εκείνη την εποχή, μας προσκάλεσε να αναστοχαστούμε τη σημασία της ελεύθερης έκφρασης, της υπεράσπισης της δημοκρατίας και το ρόλο της παιδείας σε αυτή. Η σημερινή εκδήλωση μας κάλεσε να κρατήσουμε ζωντανή την ιστορική μνήμη και να εμπνευστούμε από το θάρρος όσων αγωνίστηκαν για μια κοινωνία δικαιοσύνης και σεβασμού. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με την απόδοση του εθνικού ύμνου, ως ελάχιστο φόρο τιμής σε όσους ύψωσαν το ανάστημά τους απέναντι στην καταπίεση και μας χάρισαν το δικαίωμα να ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα. 12 Δεκεμβρίου Ινστιτούτο Ανάπτυξης Χαλκού Στις 12/12/2025 πραγματοποιήθηκε στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μεγάρων, επιμορφωτικό σεμινάριο διάρκειας δύο διδακτικών από το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Χαλκού το οποίο προσέφερε μια ολοκληρωμένη επισκόπηση του χαλκού, από την ιστορία του έως τις σύγχρονες εφαρμογές του. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στην πολυδιάστατη χρήση του μετάλλου, εξετάζοντας λεπτομερώς τα είδη σωληνώσεων από χαλκό και τις αντίστοιχες τεχνικές προδιαγραφές που διέπουν την ποιότητα και την ασφάλεια των εγκαταστάσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις περιβαλλοντικές διαστάσεις, με αναλυτική παρουσίαση των διαδικασιών ανακύκλωσης του χαλκού, αναδεικνύοντας τον ρόλο του στη βιώσιμη ανάπτυξη. Τέλος, το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με επίδειξη του σωστού τρόπου κόλλησης, μιας θεμελιώδους δεξιότητας για την εφαρμογή του υλικού σε υδραυλικά και θερμικά συστήματα. Η εκπαίδευση αυτή ενίσχυσε τις γνώσεις των μαθητών μας, παρέχοντας ουσιαστικά εργαλεία για την εξέλιξη τους στην καθημερινή τους εργασία. 30 Ιανουαρίου 3 ιεράρχες 30 Ιανουαρίου το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων γιόρτασε την μέρα των Τριών Ιεραρχών. Ο Άγιος Βασίλειος ο Μέγας, Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (ή Ναζιανζηνός),Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ήταν προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών. Το σχολείο μας σε μια εκδήλωση εξερεύνησε το χρονικό της ζωής των Αγίων που με τον βίο τους προώθησαν το φως της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι Τρείς Ιεράρχες που θεωρούνται πρότυπα στο χώρο της παιδείας, προήγαγαν την σπουδή, σοφία και γνώση με σκοπό την πνευματική μας ενδυνάμωση και ευσέβεια. Τέλος οι Τρείς Ιεράρχες αποτέλεσαν ηγέτες της ηθικής ανάπτυξης μέσω της προώθησης της κοινωνικής υπευθυνότητας. Η γιορτή

έκλεισε με την ελπίδα πως οι ίδιες αρχές κοινωνικής αλληλεγγύης, υπευθυνότητας, δικαιοσύνης και αγάπης προς τον πλησίον να ενστερνιστούν από όλους. Κοπή Πίτας Άλλη μια χρονιά στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων. Μια χρονιά γεμάτη εμπειρίες, μαθήματα, κατασκευές, και δραστηριότητες. Αναπωλούμενοι αυτές τις ωραίες στιγμές το σχολείο μας 30 Ιανουαρίου 2026 πραγματοποίησε την κοπή της πίτας και καλωσόρισε επισήμως το 2026. Αφού έγινε η κοπή και το μοίρασμα των δώρων στους τυχερούς ακολούθησε γιορτή όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί ήρθαν πιο κοντά με ευχές για καλή χρονιά. Γεμάτοι πνεύμα αλληλεγγύης και ομαδικότητας οι συμμετάσχοντες ολοκλήρωσαν τη γιορτή ανυπομονώντας για την επόμενη συνάντηση. 1 Φεβρουαρίου 4 Μάρτυρες Η ανανεωμένη μητρόπολη των Μεγάρων που άνοιξε ξανά μετά από πολλά χρόνια γιόρτασε την 1η Φεβρουαρίου το 2026 τους 4 Άγιους μάρτυρες των Μεγάρων. Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων ανταποκρινόμενο στην περίσταση έδωσε το παρόν με μαθητές και εκπαιδευτικούς έτοιμους με την σημαία να συνοδέψουν την περιφορά των λειψάνων. Δυστυχώς όμως λόγω των καιρικών συνθηκών η περιφορά δεν έγινε φέτος. Αυτό όμως δεν κατέβαλλε το πνεύμα των συμμετεχόντων που έδωσαν υπόσχεση δριμύτερης συμμετοχής την επόμενη χρονιά. 6 Δεκεμβρίου Σεμινάριο Παιδιατρικών Πρώτων Βοηθειών Σε περίπτωση επείγουσας κατάστασης η δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης και σταθεροποίησης του ατόμου στα πρώτα λίγα λεπτά είναι άκρως σημαντική. Για αυτό το λόγο η γνώση και η ψύχραιμη εφαρμογή των πρώτων βοηθειών είναι ζωτικής σημασίας. Με αυτό το σκεπτικό το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων στις 6 Δεκεμβρίου 2025 οργάνωσε Σεμινάριο Παιδιατρικών Πρώτων Βοηθειών. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν μέσω των πρώτων βοηθειών να αποκτηθούν βασικές γνώσεις οι οποίες θα βοηθήσουν στην σταθεροποίηση της κατάστασης ενός θύματος τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Οι γνώσεις αυτές δεν είναι χρήσιμες μόνο στο σχολείο αλλά και στην καθημερινή μας ζωή και έχουν θεωρητική και πρακτική φύση. Μια από τις πιο γνωστές ασκήσεις πρώτων βοηθειών είναι η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). Σκοπός των πρώτων βοηθειών είναι να σταθεροποιηθεί το θύμα μέχρι να αναλάβει το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Έχοντας αυτές τις γνώσεις όλοι μας είμαστε ικανοί να σώσουμε μια ζωή. 25η Μαρτίου Η 25η Μαρτίου σηματοδοτεί την μέρα αναγέννησης του έθνους μας. Η Ελλάδα ξαναγενιέται όχι μόνο με την ανάκτηση της ελευθερίας της αλλά και πολιτισμικά. Χοροί, τραγούδια, ιστορία και έθιμα, όλα αυτά που κάνουν τους Έλληνες αυτό που είναι έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν χάρη στον αγώνα του 1821. Αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων οργάνωσε μια εκδήλωση την 24-3-2026 στο Στρατουδάκειο πολιτιστικό κέντρο που περιλάμβανε παραδοσιακούς χορούς, χορωδία, ποιήματα, χρονικό της εποχής, αλλά και μικρές θεατρικές παραστάσεις. Στην εκδήλωση εκτός των μαθητών συγκεντρώθηκαν και τοπικοί φορείς τιμώντας το σχολείο μας για την πολιτιστική του συνεισφορά και δίνοντας ραντεβού στην παρέλαση για την επόμενη ημέρα. Εκεί το σχολείο μας τηρώντας την υπόσχεσή του έδωσε δυναμικό παρόν τραβώντας την προσοχή και το χειροκρότημα όλων των Μεγαρέων. Ομιλία για τον Πανάγιο Τάφο 29 Απριλίου Η συντήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς είναι μια ιδιαίτερη τιμή. Τι πιο μεγάλη τιμή για τον Πέτρο Χαλόφτη από τα Μέγαρα που είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στην συντήρηση του Πανάγιου Τάφου στα Ιεροσόλυμα. Αναγνωρίζοντας την συμβολή του συντοπίτη τους η διευθύντρια και ο διδακτικός σύλλογος του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων προσκάλεσαν τον κύριο Χαλόφτη στο Στρατουδάκειο Πολιτιστικό Κέντρο Μεγάρων. Τετάρτη 29 Απριλίου 2026 πραγματοποιήθηκε η ομιλία με τίτλο «300 νύχτες στον Τάφο του Χριστού: συντήρηση του Ιερού Κουβουκλίου, ένα συνεχές προσκύνημα». Εκεί ο κύριος Χαλόφτης μίλησε στο κοινό για την διαδικασία με την οποία είχε επιλεχθεί για αυτήν την αποστολή καθώς και την ιστορία της περιοχής. Όσοι ήταν στο Πολιτιστικό κέντρο είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν την ριζική αλλαγή πριν και μετά την διαδικασία συντήρησης. Το κοινό μοιράστηκε με συγκίνηση την ιστορία της ομάδας συντήρησης. Θαύμασε την πειθαρχεία και αντοχή της έντονη και ψυχοφθόρας εργασίας της ομάδας συντήρησης κλείνοντας την ομιλία με βροντερό χειροκρότημα. Εθελοντικές δράσεις μας Δωρεά ρούχων στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δ. Μεγαρέων 27 Νοεμβρίου Οι εκφράσεις του εθελοντισμού τονίζουν αξίες πανανθρώπινες δίνοντας σημασία στο κτίσημο δικτύων αλληλεγγύης και την ανιδιοτελή αγάπη προς τον συνάνθρωπο. Οι πράξεις εθελοντισμού είναι μια υγιής και παραγωγική

αντίδραση στην ανάγκη για επιβίωση των συνανθρώπων μας. Στο πλαίσιο αυτής της παραγωγικότητας την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025 το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων και οι εθελοντές του πραγματοποίησαν δωρεά ρούχων στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Μεγαρέων. Έτσι οι εθελοντές έδειξαν έμπρακτα πως ο εθελοντισμός είναι παραπάνω από λόγια ή ιδέες, είναι τρόπος ζωής. Δωρεά ειδών πρώτης ανάγκης στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δ. Μεγαρέων 11 Δεκεμβρίου Ο εθελοντισμός δεν είναι απλώς μια πράξη ή μια ιδέα, είναι μια στάση ζωής. Μας σπρώχνει σε πράξεις που δίνουν διέξοδο στα προβλήματα. Ο εθελοντισμός έχει επιμορφωτική λειτουργία και συνδυάζει τις αξίες της συνέπειας, της πειθαρχίας και της ανιδιοτέλειας. Εκφράζοντας αυτές τις αξίες την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025 το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων και οι εθελοντές του προχώρησαν σε μια σημαντική δωρεά ειδών πρώτης ανάγκης στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Μεγαρέων. Με αυτό το τρόπο οι εθελοντές έδειξαν έμπρακτα το πνεύμα αλληλεγγύης προτρέποντας και άλλους να ακολουθήσουν στο παράδειγμά τους. Ελαιωμάζομα και λιατρίβισμα μισό τόνου ελιών 12 Δεκεμβρίου Το μάζεμα της ελιάς αποτελεί μια διαδικασία άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελληνική ταυτότητα και τον πολιτισμό από αρχαίων χρόνων. Το δένδρο της ελιάς αποτελεί σύμβολο ανθεκτικότητας, αθανασίας και το κλαδί της ελιάς είναι έκφραση της ειρήνης. Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 μαθητές και εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων συγκεντρώθηκαν και μάζεψαν ελιές αναδεικνύοντας και άλλη μία φορά την δυναμικότητά τους και το δραστήριο πνεύμα τους. Οι ελίες που μαζεύτηκαν μεταφέρθηκαν για λιατρίβισμα. Κουρασμένοι αλλά ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες αποχώρησαν με σχέδια να επαναληφθεί η δράση την επόμενη χρονιά. 17 Δεκεμβρίου Δωρεά 68 κιλών λαδιού στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δ. Μεγαρέων Στο σπουδαίο έργο του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Μεγαρέων συνέβαλε το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων δωρίζοντας 68 κιλά λαδιού. Μετά το λιομάζωμα και λιατρίβισμα η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει το πνεύμα αλληλεγγύης που διέπει το σχολείο μας και την επιμονή του να μην αφήσει κανένα από τους συνανθρώπους μας αβοήθητο. Με χαμόγελα και χαρά έγινε η δωρεά δίνοντας υπόσχεση πως αυτή δεν θα είναι η τελευταία προσφορά. Δωρεά 170 κιλών κρέατος: α)στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δ. Μεγαρέων και β) στο Συσσίτιο του Ι.Ν. της Αγ. Παρασκευής Μεγάρων 3 Απριλίου Η γιορτή του Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης που τιμά την ανάσταση του Ιησού Χρηστού. Εμπνευσμένοι από την θυσία του θεανθρώπου και

διεπώμενοι πνεύματος αλληλεγγύης μαθητές και εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων προχώρησαν αγορά 170 κιλών κρέατος τα οποία δωρίσθηκαν 3 Απριλίου 2026 στο Κοινωνικό Παντοπωλείο και στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής των Μεγάρων. Στο πνευματικό αυτό συμπόσιο της πίστεως το σχολείο μας δείχνει πως το πνεύμα της φιλανθρωπίας και αλληλεγγύης λάμπει ακόμα σταθερά στα Μέγαρα. Συνεργασίες με φορείς Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτιου Πανεπιστημίου Θράκης: πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης Μέρος την κοινωνικής αποστολής του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων είναι η κοινωνική ένταξη και η διάψευση των στερεοτύπων γύρω από την εκπαίδευση. Αναγνωρίζοντας την συμβολή του σχολείου μας το τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτιου Πανεπιστημίου Θράκης συμφώνησε για την πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης στο σχολείο μας με θέμα την ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης. Το σχολείο μας πρόθυμα δέχθηκε με την ελπίδα όχι μόνο να μεταδώσει τις μεθόδους εκείνες που ωθούν στην βελτίωση της εκπαίδευσης αλλά και να ενδυναμώσει τους δεσμούς που διαθέτει με τους μαθητές του. Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης: Σεμινάριο ενημέρωσης για τις βασικές αρχές Υγείας και Ασφάλειας στην εργασία 12 Μαΐου 2026 Η εργασιακή ασφάλεια δεν είναι μόνο ένα θέμα ασφάλισης και αποζημιώσεων. Οι βλάβες που μπορεί να υποστούν οι εργαζόμενοι και το κόστος της ανθρώπινης ζωής και της ποιότητάς της δεν μπορεί να κοστολογηθεί. Για αυτό το λόγο το σχολείο μας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης διοργάνωσε στις 12 Μαΐου 2026 ένα σεμινάριο ενημέρωσης για τις βασικές αρχές Υγείας και Ασφάλειας στην εργασία. Εκεί συζητήθηκε μεταξύ άλλων η διαχείριση των εργασιακών μηχανημάτων, επικίνδυνων ουσιών και η σημασία ύπαρξης των δικλίδων ασφαλείας. Ακολούθησε συζήτηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να διασφαλιστεί η ποιότητα του εργασιακού περιβάλλοντος τόσο ως εργαζόμενοι όσο και ως εργοδότες. Το σεμινάριο έκλισε με ανατροφοδότηση για του τρόπους που μπορούν να προωθηθούν αλλαγές αλλά και οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να γίνουν ανώνυμες καταγγελίες. Συνεργείο Ενδιάμεσης Συντήρησης Αεροπορικού Υλικού Πάχης: Μαθητεία και ενημέρωση Σε μια προσπάθεια πρακτικής εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων οι μαθητές των τμημάτων Β’ και Γ’ Μηχανολογίας Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων επισκέφθηκαν το Συνεργείο Ενδιάμεσης Συντήρησης Αεροπορικού Υλικού Πάχης.

Το Συνεργείο το οποίο βρίσκεται στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Πάχης 4 Μαΐου 2026 υποδέχθηκε τους μαθητές δίνοντας τους την ευκαιρία να ενημερωθούν για την αποστολή και τις δραστηριότητες των Μονάδων συντήρησης. Η συντήρηση και τεχνική υποστήριξη του υλικού αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της αποστολής των ιπτάμενων φρουρών της Ελληνικής Αεροπορίας. Συγχαίροντας τους τεχνικούς του έργου οι μαθητές έκλεισαν την επίσκεψή τους με μια ομαδική φωτογραφία μπροστά σε ένα από τα αεροσκάφη. Παγκόσμιες/Διεθνείς μέρες 25 Νοεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών Η βία ενάντια των γυναικών εξακολουθεί να είναι αντικείμενο συζήτησης. Ως μέρος της Παγκόσμιας Ημέρας για την εξάλειψη βίας ενάντια των γυναικών διοργανώθηκε την Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025 στο Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων εσπερίδα ευαισθητοποίησης. Κατά την διάρκεια της τέθηκαν θέματα της τοξικής κουλτούρας που διαιωνίζει την ενδοοικογενειακή βία, διαψεύσθηκαν μύθοι και στερεότυπα που την διέπουν, και αναλύθηκαν τρόποι με τους οποίους εκφράζεται. Έγινε ιστορική αναδρομή της πάλης των γυναικών καθώς και ανάλυση των δικαιωμάτων που διαθέτουν. Η δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να χτιστούν δίκτυα αλληλεγγύης και υποστήριξης για την εξάλειψη της ενδοοικογενειακής βίας. 3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια μέρα ατόμων με αναπηρία Την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025 στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας ατόμων με αναπηρία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με σκοπό την ευαισθητοποίηση προς τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Με τη βοήθεια παρουσίασης και συζητήσεων οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία της πάλης των ατόμων με αναπηριία για ανεξάρτητη διαβίωση, πρόσβαση και μεταφορά στη πόλη και πάνω από όλα την ισότητα στα δικαιώματα και την εργασία. Αναλύθηκε ο ορισμός της αναπηρίας, ο βαθμός με τον οποίο εκφράζεται και το ποσοστό του πληθυσμού που παρουσιάζει αναπηρίες. Μελετήθηκαν σημαντικές προσωπικότητες που έζησαν με σοβαρές αναπηρίες όπως ο Beethoven, ο Stephen Hawking και ο Stevie Wonder. Η εκδήλωση έκλεισε με την διάψευση μύθων γύρω από τα άτομα με αναπηρία καθώς και την ανταλλαγή ιδεών για το πως μπορούν ουσιαστικά να βοηθήσουν τα άτομα με αναπηρία. Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος 27 Ιανουραρίου Οι πληγές του Β’ Παγκοσμίου πολέμου δύσκολα γιατρεύονται. Οι θηριωδίες του φασισμού θα στοιχειώνουν την ανθρωπότητα για πολύ καιρό. Αυτό το γνωρίζουν ιδιαίτερα οι Εβραίοι οι οποίοι αποτελούσαν ιδιαίτερο στόχο των δυνάμεων του

άξονα που οδήγησε στο Ολοκαύτωμα. Η ιστορία έχει τάσεις να επαναλαμβάνεται και χωρίς υπενθύμιση ξεχνιέται. Γιαυτό το λόγο την μέρα μνήμης ολοκαυτώματος(27-01-2026) το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων τίμησε τα θύματα του Ολοκαυτώματος με μια εκδήλωση. Οι μαθητές που συγκεντρώθηκαν είχαν την ευκαιρία, μέσω μιας παρουσίασης, να περιηγηθούν τα σημεία συγκέντρωσης όπως το Άουσβιτς (Auschwitz) εκ των οποίων μερικά έχουν μετατραπεί σε μουσεία. Τα εκθέματα αποτελούνται από ταυτότητες, προσωπικά αντικείμενα και άλλα. Μέσω βίντεο, φωτογραφιών και συζητήσεων εξερευνήθηκε η ιστορία της αγριοτήτων με τις οποίες το φασιστικό καθεστώς βασάνιζε και τέλος οδήγησε στο θάνατο εκατομμύρια των Εβραίων συνανθρώπων μας. Την επόμενη ημέρα ως μέρος εκπαιδευτικής εκδρομής το σχολείο μας επισκεύθηκε το Μουσείο Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων. Εκεί οι μαθητές, χάρη στην πληθώρα των εκθεμάτων και μαρτυριών με μορφή βίντεο, είχαν την ευκαιρία να δουν με τα δικά τους μάτια πως η επέλαση των Ναζί επηρέασε τον κόσμο και το κόστος της αντίστασης. Φεύγοντας μαθητές και καθηγητές συγκινημένοι από τις εμπειρίες τους υποσχέθηκαν να κρατήσουν τα θύματα του Ολοκαυτώματος και ολοκλήρωσαν την επίσκεψή τους με μια ομόφωνη υπόσχεση: “Ποτέ ξανά!” Πανελλήνιες Ημέρες 29 Σεπτεμβρίου Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού Τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού εκπαιδευτικοί και μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων βρέθηκαν στο Δημοτικό Στάδιο όπου πήρε μέρος ο φιλανθρωπικός ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα στους «Φίλους Βαζέχα» και τον Σύνδεσμο Παλαίμαχων του Βύζαντα Μεγάρων. Τα έσοδα των εισιτηρίων διατέθηκαν εξ’ ολοκλήρου για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του Συλλόγου ΑμεΑ Μεγάρων. Με την συμμετοχή τους μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν την αγάπη τους για το ποδόσφαιρο με την προσφορά, την ενότητα και την κοινωνική αλληλεγγύη αξίες που διέπουν τον αθλητισμό. Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας 3 Απριλίου Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας των Αδέσποτων Ζώων, 3 Απριλίου 2026 πραγματοποιήθηκε στο εσπερινό ΕΠΑΛ μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εκπαιδευτική δράση ευαισθητοποίησης με στόχο την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την προστασία και τη φροντίδα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Καλεσμένος της εκδήλωσης ήταν διασώστης και ενεργό μέλος των φιλοζωικών οργανώσεων ANIMA και Alma Libre, ο οποίος μίλησε στους μαθητές για το έργο των οργανώσεων αυτών και τις καθημερινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διάσωση, περίθαλψη και επανένταξη αδέσποτων ζώων. Μέσα από βιωματικές εμπειρίες και πραγματικά περιστατικά, ανέδειξε τη σημασία της υπευθυνότητας των πολιτών απέναντι στα ζώα.

Κεντρικό σημείο της παρουσίασης αποτέλεσε η στείρωση των ζώων συντροφιάς ως βασικό μέτρο για τον έλεγχο του πληθυσμού των αδέσποτων. Τονίστηκε ότι η ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή οδηγεί σε αύξηση των εγκαταλελειμμένων ζώων, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τα ίδια τα ζώα όσο και για τις τοπικές κοινωνίες. Παράλληλα, έγινε αναφορά στα οφέλη της στείρωσης για την υγεία και τη συμπεριφορά των ζώων. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση, έθεσαν ερωτήματα και εξέφρασαν προβληματισμούς σχετικά με την εγκατάλειψη ζώων, την κακοποίηση αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι ίδιοι να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Η δράση ολοκληρώθηκε με το μήνυμα ότι ο σεβασμός προς τα ζώα αποτελεί δείκτη πολιτισμού και ότι η ενημέρωση και η παιδεία είναι τα σημαντικότερα εργαλεία για τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς αδέσποτα που υποφέρουν. Συμμετοχή του σχολείου μας 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» 22-25 Απριλίου Σπίτι είναι εκεί που βρίσκεται η καρδία μας. Συχνά ο τόπος μας αποτελεί το σπίτι μας. Με τα μνημεία του, τη φυσική ομορφιά του, την ιστορία του και τους ανθρώπους του. Θέλοντας να μοιραστεί την ομορφιά των Μεγάρων το σχολείο μας συμμετείχε στο 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πατρών. Παράλληλα το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τους υπόλοιπους συμμετέχοντες και να ανταλλάξει ιδέες στο πνεύμα της συνεργασίας. Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς 13ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης Η ποίηση είναι μαζί με τον πεζό λόγο μια από τις βασικές κατηγορίες του λόγου. Είναι το αρχαιότερο λογοτεχνικό είδος και θεωρείται από πολλούς το υψηλότερο είδος και συνδυάζεται με μουσική και χορό. Η ίδια η Ελλάδα έχει γεννήσει πολλούς ποιητές. Από τον αρχαιότητα όπως τον Όμηρο με τα επικά ποιήματα της Ιλιάδας και Οδύσσειας. Στην Βυζαντινή εποχή έζησε ο Ρωμανός τον Μελωδός. Στην μοντέρνα εποχή ο Διονύσιος Σολωμός του οποίου μέρος του Ύμνου προς την Ελευθερία αποτελεί τον Εθνικό μας Ύμνο. Αλλά και άλλοι Έλληνες ποιητές έχουν διακριθεί όπως ο Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, ο Κωστής Παλαμάς και ο Γιώργος Σεφέρης ο οποίος τελευταίος τιμήθηκε με Βραβείο Νόμπελ. Συνεχίζοντας αυτή την πλούσια ελληνική κληρονομιά το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων άδραξε την ευκαιρία να συμμετάσχει στον 13ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης με

σκοπό να κρατήσει ζωντανή αυτή την δοξασμένη παράδοση και να ενθαρρύνει την προσωπική έκφραση των μαθητών του. 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Σχολικών Εφημερίδων «Το Βήμα των Μαθητών» «Η πληροφορία είναι δύναμη» αυτό είναι το σύνθημα της μοντέρνας εποχής και της επιστήμης της πληροφορικής. Η δυνατότητα να μεταφέρεις πληροφορίες σε μεγάλες αποστάσεις με τα διάφορα μέσα της εποχής αποτελεί καίριο σημείο διαμόρφωσης ενός ενήμερου πολίτη. Η δημοσιογραφία και η διαμόρφωση εφημερίδας είναι ένα από αυτά τα εργαλεία τα οποία αποτελούν σημαντικό τρόπο έκφρασης των τοπικών κοινωνιών. Με αυτό το σκεπτικό το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων συντόνισε ομάδα εθελοντών για την διαμόρφωση σχολικής εφημερίδας με σκοπό την συμμετοχή στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικών Εφημερίδων «Το Βήμα των Μαθητών». Μέσα στα διάφορα θέματα που επιλέχθηκαν να χρησιμοποιηθούν στην σχολική εφημερίδα ήταν οι ιστορικές αποικίες των Μεγάρων στην αρχαιότητα, το γλωσσικό ιδίωμα των Μεγάρων και η ιστορία της συμμετοχής των Μεγαρέων γυναικών στο πολιτικό προσκήνιο. Το μεγαλύτερο κατόρθωμα όμως ήταν η συνέντευξη με τον Πέτρο Χαλόφτη συντηρητή έργων τέχνης που μπήκε πρώτος από την ομάδα συντήρησης του ιερού κουβουκλίου στον πανάγιο τάφο. Με αυτό το τρόπο η συντακτική ομάδα απέδειξε την δυναμικότητά της και πως όταν υπάρχει συνεργασία, επιμονή και ομαδικότητα όλα είναι εφικτά! Διδακτικές Επισκέψεις/Εκδρομές Εκδρομή στο Ναύπλιο 26 Σεπτεμβρίου Τη Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων ταξίδεψε στο Ναύπλιο. Ως μέρος της εκδρομής εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεναγήθηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά του Ιατρού (επισκόπου Συμφερουπόλεως Κριμαίας) όπου θαύμασαν το ξυλόγλυπτο τέμπλο καθώς και τις Ρωσικές Αγιογραφίες στα προσκυνητάρια που συνδυάζουν την Ρωσική τέχνη με την Βυζαντινή. Κατά την ξενάγηση οι εκδρομείς επισκέφθηκαν το κάτω μέρος του ναού όπου έχει φτιαχτεί μουσείο με προσωπικά αντικείμενα του Αγίου Λουκά καθώς και φωτογραφικό υλικό από τη ζωή του. Έπειτα το σχολείο μας περπάτησε στα στενά του κέντρου του μαγευτικού Ναυπλίου και τίμησε τον ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, μια ιστορική τοποθεσία όπου 27 Σεπτεμβρίου του 1831 δολοφονήθηκε ο τότε κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με έναν περίπατο στο λιμάνι του Ναυπλίου με θέα την γαλανόλευκη θάλασσα και τον Θαλασσόπυργο πριν την αναχώρηση και την επιστροφή.

28 Νοεμβρίου Διδακτικής Επίσκεψη στην Οικία Μπενιζέλου Την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025 το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων επισκέφθηκε το Αρχοντικό των Μπενιζέλων. Το προγονικό σπίτι της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας, είναι το παλαιότερο σπίτι της πρωτεύουσας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στην διώροφη κατασκευή στην μπροστινή αυλή της οποίας υπήρχε πηγάδι, ενώ στην πίσω αυλή διέθετε ελαιοτριβείο και πατητήρι που σώζονται μέχρι σήμερα. Ως μέρος της ξενάγησης προβλήθηκαν βίντεο στο χώρο της επίσκεψης που περιέγραφαν τον βίο των κατοίκων της οικίας καθώς και της πόλης της Αθήνας πριν την επανάσταση του 1821. Οι συμμετέχοντες επέστρεψαν με ανανεωμένη εκτίμηση τόσο για την ιστορία της πόλης όσο και για την αρχιτεκτονική της εποχής. 10 Δεκεμβρίου Διδακτική Επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη Την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025 το Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων επισκέφθηκε την Εθνική Πινακοθήκη. Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα εκθέματα μεταξύ των οποίον ήταν οι προσωπογραφίες των επαναστατών του 1821. Ανάμεσα στις ζωγραφιές υπήρχαν και ιστορικά κομμάτια όπως η “Ελλάδα Ευγνωμονούσα” και η “Έξοδος του Μεσολλογίου” του Βρυζάκη Θεόδορου. Τα διάφορα στύλ των ζωγράφων ενέπνευσαν τους εκδρομείς:όπως ο σουρεαλισμός του Γιάννη Γαΐτη ή το στυλ της σχολής του Μονάχου του Νικόλαου Γύζη. Ως αποτέλεσμα οι εκδρομείς έφυγαν με ανανεωμένη εκτίμηση τόσο για το ιστορικό υπόβαθρό των δημιουργημάτων, όσο την δημιουργική διαδικασία και την πολιτιστική κληρονομιά που μας αφήνει η Ελληνική ζωγραφική. Επίσκεψη στα Καλάβρυτα 28/01/2026 Σε συνέχεια των προηγούμενων εκδηλώσεων για το Ολοκαύτωμα το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων προέβη σε εκπαιδευτική εκδρομή στα Καλάβρυτα στις 28/01/2026. Εκεί μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μεταξύ άλλων την Μονή του Αγίου Σπηλαίου, το μνημείο Ολοκαυτώματος Καλαβρύτων και το δημοτικό μουσείο για το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων. Με βαθιά κατάνυξη οι συμμετέχοντες περιηγήθηκαν στους χώρους αποτυπώνοντας την τιμή στο αγώνα των επιζώντων και την τόλμη τους ενάντια στον ρατσισμό που αποσκοπούσε να αρνηθεί την βασική αξιοπρέπεια των ανθρώπων. Επιστρέφοντας εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι έδωσαν αμοιβαία υπόσχεση: «Ποτέ ξανά!» Διδακτική επίσκεψη στην πάχη (δές πάνω για την μαθητεία) Διδακτική επίσκεψη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 5 Μαρτίου Στις 5 Μαρτίου 2026 το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων επισκέφθηκε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Εκεί με την βοήθεια ξεναγού έγινε περιήγηση των

εκθέσεων καλλιτεχνών. Η έκθεση αυτή που ονομάζεται “Why Look at Animals? ∆ικαιοσύνη για την μη ανθρώπινη ζωή” είναι μια έκθεση που άρχισε από το ομώνυμο κείμενο του John Berger και αφορά την ανάγκη αναγνώρισης και προστασίας των δικαιωμάτων των ζώων μπροστά στις ριζικές αλλαγές που φέρνει η ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Η έκθεση έγινε λόγος συζήτησης και διαλόγου γύρω από το θέμα της εκτροφής ζώων, την κατάσταση της άγριας ζωής και της ανθρώπινης σχέσης με τα κατοικίδια μας. Μαθητές και καθηγητές συμφώνησαν πως για επιτευχθεί ο στόχος της αρμονικής συνύπαρξης πρέπει τα ζώα να αναγνωριστούν ως νοήμονα όντα τα οποία είναι οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της φύσης και των οικοσυστημάτων μας και όχι κάτι ξεχωριστό ή υποδεέστερο του ανθρώπου. Μονοήμερη εκδρομή στον Όσιο Λουκά Δίστομου, στους Δελφούς και στην Αράχοβα 4 Μαΐου Η μονοήμερη εκδρομή του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων έγινε 4 Μαΐου 2026 και ήταν ιδιαίτερα γεμάτη. Γεμάτοι ενέργεια οι εκδρομείς έκαναν την πρώτη τους στάση στο Δίστομο και συγκεκριμένα στο ναό του Οσίου Λουκά. Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της βυζαντινής τέχνης η μονή που είναι γνωστή και ως η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης υποδέχθηκε το σχολείο μας στο ναό του Αγίου και μας ξενάγησε στον χώρο. Η μονή έπαιξε σημαντικό ρόλο τόσο πολιτισμικά όσο και ιστορικά καθώς ήταν μέρος συνάντησης μελών της Φιλικής Εταιρίας που μαζί με ηγούμενους και καλόγερους, αποφάσισαν και σχεδίασαν την έναρξη της επανάστασης, αμέσως μετά τον Μοριά. Το Δίστομο το ίδιο είναι εξίσου σημαντικό ιστορικά. Κατά την διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου 10 Ιουνίου του 1944 η πόλη ήταν μάρτυρας των θηριωδιών του Ναζιστικού καθεστώτος που ηγούνταν των δυνάμεων του άξονα. Στη δεύτερη τους στάση το Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού οι εκδρομείς παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ που περιείχε βιντεοσκοπημένες μαρτυρίες των επιζώντων. Το ταξίδι μας συνεχίστηκε με επόμενη στάση στους Δελφούς. Στη διάσημη πόλη της Πυθίας το σχολείο μας ξεναγήθηκε στο μουσείο. Εκεί έμαθαν για την σημασία του ναού αλλά και για τα ιστορικά και μυθολογικά πρόσωπα τα οποία πήραν χρησμό από το ναό του Απόλλωνα όπως ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Ηρακλής. Οι Δελφοί ήταν επίσης και τόπος ανάπαυσης για τους εκδρομείς που τίμησαν την τοπική κουζίνα. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μια επίσκεψη στην Αράχοβα. Με θέα τις αλπικές κορυφές αλλά και τη θάλασσα του κοσμοπολίτικου χωριού του Παρνασσού οι εκδρομείς, μετά από μια γεμάτη από εμπειρίες ημέρα, είχαν την ευκαιρία να

αναπαυθούν στα τοπικά μαγαζιά πριν την τελική αναχώρηση. Με γεμάτες καρδίες και μια μέρα πλήρη από εμπειρίες όλοι επέστρεψαν με ευχές και ευχαριστίες. Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία Παρουσίαση του σχολείου στο Σ.Δ.Ε. Μεγάρων 18 Ιουνίου-20 Φεβρουαρίου Ο ρόλος του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων στην τοπική κοινωνία έχει μεγάλη σημασία στην εκπαιδευτική αποστολή του. Με αυτό το σκεπτικό στις 20 Φεβρουαρίου 2026 και 16-6-2026 στο σχολείο μας έγινε εκδήλωση υποδοχής των απόφοιτων μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Μεγάρων. Οι απόφοιτοι του ΣΔΕ είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του σχολείου καθώς και να δουν το διδακτικό προσωπικό. Επίσης έγινε ομιλία όπου εξηγήθηκε η εκπαιδευτική αποστολή του σχολείου και ταυτόχρονα λύθηκαν απορίες σχετικά με την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Με το τέλος της εκδήλωσης τονίστηκε η σημασία της εκπαίδευσης ανεξαρτήτως ηλικίας αναμένοντας τις μελλοντικές εγγραφές των μαθητών. 30 Απριλίου Παρουσίαση του σχολείου στην Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού του 2ου Γυμνασίου Μεγάρων Η επαγγελματική σταδιοδρομία και εξέλιξη είναι ένα πολύ προσωπικό ταξίδι. Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να γνωρίζουν τόσο τις απαιτήσεις για την επιτυχία σε αυτό αλλά και όλες τις διαθέσιμες επιλογές τους. Με σκοπό τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών Γ’ γυμνασίου πραγατοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Μεγάρων ημερίδα στις 30 Απριλίου 2026. Μεταξύ άλλων συζητήθηκε η γυναικεία παρουσία σε διάφορους επαγγελματικούς τομείς (π.χ. στρατός και ταξί) και τα στερεότυπα τα οποία την συνοδεύουν. Αντίστοιχα συζητήθηκε η ανδρική παρουσία στην φροντίδα υγείας και συγκεκριμένα στο επάγγελμα του νοσηλευτή. Ως μέρος της ημερίδας η Διευθύντρια Ρήγα Ελένη του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων μαζί με την Υποδιευθύντρια Βάση Ελένη έκαναν εισήγηση για τους διάφορους τομείς και ειδικότητες που προσφέρει το σχολείο μας. Την ημερίδα τίμησε με την παρουσία του ο δήμαρχος μεγάρων Μαργέτης Παναγιώτης και ακολούθησε γόνιμος διάλογος μεταξύ γονέων, μαθητών και εισηγητών. Τέλος όλοι τους αποχώρησαν έχοντας ενθαρρυνθεί να ανοίξουν τους ορίζοντές τους και την σκέψη τους για να αποφασίσουν αυτοί το μέλλον τους αγνοώντας τα στερεότυπα. Εργασίες και επικσευές Παγκάκι 11 Μαΐου 2026 ολοκλήρωση

Τίποτα δεν πάει χαμένο! Όταν οι μαθητές του σχολείου μας είδαν τις παλέτες των βιβλίων που παραδόθηκαν στο σχολείο μας γεννήθηκε μια ιδέα. Ενθαρρύνοντας τους οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μάζεψαν εθελοντές και αφού συγκεντρώθηκαν εργαλεία έβαλαν το κατασκευαστικό τους μυαλό να δουλέψει. Λίγο αργότερα η βάση για ένα παγκάκι είχε γεννηθεί. Αλλά η ιστορία μας δεν τελειώνει εκεί. Η ζωή θέλει χρώμα και αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια αφού προμηθεύτηκαν μπογιές και πινέλα οι εθελοντές άρχισαν να βάφουν το παγκάκι. Οι εργασίες που ολοκληρώθηκαν 11 Μαΐου 2026 είχαν σκοπό αυτό που χτίστηκε να μείνει για χρήση των επόμενων γενεών μαθητών αλλά και να τους εμπνεύσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη δημιουργικότητας. Επισκευές 3-10-2025 με 17-10-2025 Η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών και η ποιοτική τους εκπαίδευση αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης. Σημαντικό μέρος αυτής της διαδικασίας είναι η συντήρηση και επισκευή των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν καθημερινά μαθητές και εκπαιδευτικοί. Αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων έκανε μια σειρά επισκευών και διακοσμήσεων του χώρου εκπαίδευσης. Οι επισκευές έγιναν μεταξύ Παρασκευής 3 Οκτωβρίου και Παρασκευής 17 Οκτωβρίου σε συνεργασία με τους μαθητές του σχολείου. Στις επισκευές περιλαμβάνεται βάψιμο αιθουσών, κατασκευή ράμπας αναπηρικού αμαξιδίου, ζωγραφική στα τζάμια, επισκευή της μπασκέτας και πολλά άλλα. Με αυτό τον τρόπο δείχνεται έμπρακτα η στάση των εκπαιδευτικών πως δεν υπάρχει σχολείο χωρίς μαθητές και πως οι άρτιες εγκαταστάσεις είναι σημαντικό κομμάτι στην έμπρακτη υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αποτελέσματα ερωτηματολογίου και Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο Αποτελέσματα ερωτηματολογίου 52 άνδρες 48 γυναίκες 6 χρησιμοποιούν το ιντερνέτ μία φορά την εβδομάδα και 88 κάθε μέρα 8 3 ώρες ή παραπάνω 9 2 ώρες 8 1 ώρα 3 μισή ώρα ή παραπάνω 84 το χρησιμοποιούν για ενημέρωση 40 για μουσική/ταινίες και 40 για συνομιλίες 84 συνδέονται από το σπίτι τους 92 από κινητό και 76 αποκλειστικά από κινητό 76 χρησιμοποιούν το κινητό για επικοινωνία με φίλους και 36 από αυτούς χρησιμοποιούν το viber 44 έχουν δεχτεί παραπλανητικό μήνυμα και μόνο 4 δεν το είπαν σε κάποιον 9 12 έχουν συναντήσει κάποιον από το διαδίκτυο και δεν το είπαν σε κανένα 24 τους έχουν ζητηθεί στοιχεία μέσω διαδικτύου 44 ενημερώθηκαν από ΜΜΕ (μόνο 8 από τους 44 όχι διαδίκτυο) 56 από διαδίκτυο

Ένα δείγμα 25 μαθητών του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων απάντησε σε ανώνυμο ερωτηματολόγιο για τον κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο (netiquette) την ημέρα Ασφαλής Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 9/3/2026. Το δείγμα αποτελούνταν από ίσο αριθμό γυναικών και ανδρών. Το 88% απάντησε πως χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο κάθε μέρα. Το 32% ξοδεύει τουλάχιστον 3 ώρες στο διαδίκτυο. Οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο πρωταρχικά για ενημέρωση ενώ ακολουθούν σε ίση χρήση η μουσική/οι ταινίες και οι συνομιλίες με φίλους. Το 76% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν αποκλειστικά το κινητό για την πρόσβαση στο διαδίκτυο και την επικοινωνία με γνωστούς και φίλους. 44% αναφέρουν πως έχουν δεχτεί παραπλανητικό μήνυμα και η πλειοψηφία τους το ανέφερε στους διπλανούς του. 12% έχουν συναντήσει κάποιον τον οποίο γνώρισαν από το Διαδίκτυο αλλά κανένας δεν το είπε σε κάποιον γνωστό για συνοδεία. 24% έχουν λάβει μήνυμα το οποίο τους ζητά προσωπικά στοιχεία μέσω Διαδικτύου. Για την ασφάλεια από το διαδίκτυο το 44% αναφέρει πως μια πηγή ενημέρωσης ήταν τα ΜΜΕ ενώ 56% αναφέρουν το ίδιο το διαδίκτυο. Από τα παραπάνω στατιστικά καταλαβαίνουμε πως παρά τις τεχνολογικές προόδους το κινητό εξακολουθεί να κυριαρχεί στην χρήση του μοντέρνου πολίτη ο οποίος το χρησιμοποιεί καθημερινά για την ενημέρωση του. Τα παραπλανητικά μηνύματα εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική απειλή της διαδικτυακής ασφάλειας. Ευτυχώς οι περισσότεροι έχουν την γενναιότητα να το αναφέρουν και να αποφεύγουν τις συναντήσεις με άτομα μέσω του διαδικτύου. Τέλος τα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο αποτελούν καίριες διόδους ενημέρωσης και θα πρέπει να είναι πρώτα σε οποιαδήποτε προσπάθεια ενημέρωσης του πολίτη. Το διαδίκτυο αποτελεί μέρος της καθημερινότητας και ως αποτέλεσμα η ασφαλής πλοήγηση σε αυτό αποτελεί σημαντική δράση. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων διοργάνωσε μια εκδήλωση για την Ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο στις 9/3/2026. Εκεί οι μαθητές μίλησαν όχι μόνο για τους διάφορους κινδύνους κακόβουλων λογισμικών αλλά και για το ηλεκτρονικό ψάρεμα. Θέμα συζήτησης αποτέλεσε επίσης η ιδιωτικότητα και ο κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR-ΓΚΠΔ). Μαθητές και εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν την αξία των κανόνων δεοντολογίας (netiquette) στην αρμονική πλοήγηση του διαδικτύου που αποτελεί κύρια πηγή ενημέρωσης και κοινωνικοποίησης του μοντέρνου πολίτη και υποσχέθηκαν να είναι άγρυπνοι στην προστασία τόσο των εαυτών τους όσο και των συμπολιτών τους. Δράση για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μεγάρων

Στις 17 Φλεβάρη πραγματοποιήθηκε στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μεγάρων δράση με θέμα τη Συναισθηματική Νοημοσύνη από την ψυχολόγο του σχολείου Σάτα Ντοριάνα. Η δράση επικεντρώθηκε στην κατανόηση της έννοιας της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, δηλαδή της ικανότητας αναγνώρισης, κατανόησης και διαχείρισης των συναισθημάτων, τόσο των δικών μας όσο και των άλλων. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις βασικές της διαστάσεις: την αυτοεπίγνωση, την αυτορρύθμιση, την κοινωνική επίγνωση και τη διαχείριση σχέσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενσυναίσθηση και στη σημασία της αποτελεσματικής επικοινωνίας, καθώς και στη διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων, όπως ο θυμός. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις και ασκήσεις αυτοπαρατήρησης, αναδεικνύοντας τη σημασία της προσωπικής ανάπτυξης και της συνεργασίας. Η δράση ολοκληρώθηκε με αναφορά στην έννοια της ψυχολογικής ασφάλειας, τονίζοντας ότι ένα υποστηρικτικό και ασφαλές σχολικό περιβάλλον αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μάθηση και την προσωπική εξέλιξη. Ημέρα ανάμνησης Chernobyl 26 Απριλίου 1986. Εκείνη την ημέρα συνέβη ένα από τα πιο σημαντικά πυρηνικά ατυχήματα στο Chernobyl. 40 χρόνια πέρασαν από αυτό το τραγικό γεγονός το οποίο σκότωσε πολλούς ανθρώπους και εκτόπισε ακόμα περισσότερους. Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων, γνωρίζοντας πως οι συνέπειες τέτοιων ατυχημάτων δεν γνωρίζουν σύνορα, την μέρα της μαύρης αυτής επετείου (26-04-2026) άδραξε την ευκαιρία να κάνει μια εκδήλωση με ενημερωτικό και εκπαιδευτικό σκοπό. Σχεδιαστικές ελλείψεις και λάθος αποφάσεις οδήγησαν σε καταστροφική αντίδραση που ένιωσε όλος ο κόσμος. Όμως η παγκόσμια ανάγκη για παροχή ενέργειας έχει ωθήσει το θέμα της πυρηνικής ενέργειας ξανά στο προσκήνιο. Είναι η πυρηνική ενέργεια αρκετά ασφαλής και ικανή να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του μοντέρνου κόσμου? Με αυτή την ερώτηση ολοκληρώθηκε η εκδήλωση αφήνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς σε βαθιά σκέψη. Υποβρύχια 30-4-2026 Ψυχική αντοχή, πειθαρχεία και ομαδικότητα. Αυτές είναι λίγες από τις λέξεις τις οποίες χαρακτηρίζουν την στρατιωτική ζωή. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την ζωή στα υποβρύχια των ελληνικών στρατιωτικών δυνάμεων. Στις 30-4-2026 το Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων είχε την ευκαιρία να δείξει στους μαθητές του τον τρόπο με τον οποίο ζουν οι αόρατοι αυτοί προστάτες των Ελληνικών θαλασσών.

Χρησιμοποιώντας της εμπειρία του ο μαθητής Ανδρέογλου Γρηγόρης περιέγραψε την ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Στενότητα, υγρασία, δυσωδία και η έλλειψη οξυγόνου είναι μερικά από τα προβλήματα τα οποία καλείται να διαχειριστεί το πλήρωμα ενός υποβρυχίου. Υπήρχαν περιορισμοί στην διατροφή ιδιαίτερα στα φρούτα που ήταν δύσκολο να διατηρηθούν για πολύ καιρό. Η στενότητα του χώρου ανάγκαζε όλους να συνεργαστούν όσο το δυνατόν περισσότερο παρά τις αντίξοες συνθήκες που δεν ήταν ευρέως γνωστές. Η εκδήλωση έκλεισε τιμώντας τους θαρραλέους αυτούς στρατιώτες που αντέχουν μέρες χωρίς επικοινωνία με τις οικογένειες καθώς εκτελούν για μήνες το καθήκον τους στο απέραντο μπλε της θάλασσας.